Planen for 2018

For 2018 har jeg meldt meg på to løp så langt. Det er Sentrumsløpet og EcoTrail Oslo 50K. Begge løpene ble påmeldt få dager etter målgang i 2017. Samtidig har jeg lyst til å delta på Romeriksåsen på langs, men vil se an beina litt først. Treningsgrunnlaget er magert pgs løpeskade (igjen), så jeg ser an litt.

Ellers tenker jeg at jeg skal bruke året til trening og turer. Og jeg skal trene variert og tenke mer langsiktig enn tidligere. Treningen vil også rette seg mot Grønlandsturen.

I sommerferien har jeg lyst til å gå langt i fjellet. Har så langt ikke bestemt meg helt, men snuser litt på DNTs ruter MASSIV og SAGA. Kanskje jeg tar den ene på sommeren og den andre på ski vinterstid. Vi ser.

MASSIV

..er på 350 km og går fra Haukeliseter over Hardangervidda, Skarveimen, Jotunheimen og Breheimen til Sota Sæter. Litt spent på om det er mulig med hund når jeg kanskje skal overnatte på DNTs hytter. Det må jeg finne ut av. Trening med kløv på en av hundene har allerede startet.

SAGA

..er på 220 km og går fra Lillehammer til Snøhetta. Turen går over Ringebufjellet, Rondane og Dovre.